Van Speleologie tot aan Golfkar - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Van Speleologie tot aan Golfkar - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Van Speleologie tot aan Golfkar

Door: Kristian

Blijf op de hoogte en volg Kristian

16 Mei 2010 | Frankrijk, Souillac

Hallo allemaal,

Eindelijk er is weer tijd voor een nieuw blog.!! Ik zit nu heerlijk op de kamer van Barry en thomas achter me Laptoppie, ondertussen staat de ronduitpraiseband aan!!.. Dus ik kom niks te kort..

De afgelopen periode is voorbij gevlogen.. Het begon allemaal met de meivakantie!! Op 30 april kwam de familie maas aan... Ik zit heerlijk 's Ochtends aan me koffie uurtje of tien en ja hoor, daar stopt een grijze auto en ook nog gevuld met de familie maas... Ik natuurlijk naar buiten rennen om iedereen te begroeten. In me linker hand de geweldige vlag die ik van me tante heb gehad, waaruit luid het volkslied te horen is! En ja eindelijk en daar waren Hanneke en Annemarij en natuurlijk ook Martin en Marina... Het was super leuk om weer mensen uit je vertrouwde omgeving te zien...

Ongeveer om een uurtje of 5 's middags kwam ook nog de rest van de gehele familie Maas aan, en dat was ook heel gezellig om iedereen te zien.

De meivakantie was in 1 woord geweldig. We hadden een jongeren groep van zo ongeveer 15 man, elke avond was het feest en natuurlijk was er ook tijd voor een serieus moment! Het was echt super gaaf! Ik heb nieuwe mensen leren kennen en we hebben veel geleerd van elkaar. We hebben ook veel spellen gedaan en sport activiteiten gedaan.

Elke ochtend was er in de meivakantie ook het kinderfeest. We hadden elke ochtend zo ongeveer 35 kinderen die gezellig kwamen knutselen en zingen en naar een Bijbelverhaal luisteren wat door mij verteld werd!... De eerste paar keer was het echt behoorlijk moeilijk, maar de boodschap kwam steeds over bij de kinderen! Ik ben dankbaar dat het allemaal goed gelukt is. We hebben ook de jongeren kunnen bereiken, en uiteindelijk was het afscheid ook helemaal niet leuk. Maar dat hoort er nou eenmaal bij! Ik kreeg van veel kinderen tekeningen en van bepaalde jongeren een kaart of een bemoedigend woord dat ze het zo leuk en gezellig hebben gehad!.. En daar doe je het allemaal voor:D!!... Het was een goede tijd!!.. Ook even speciaal nog een bedank woord voor Hanneke en Annemarij: "Meiden bedankt voor de toffe tijd en het helpen met alles!! Het was supergaaf..."

Op het moment is het weer wat stiller op de camping en zijn er over het algemeen wat ouderen op de camping!... Is ook heel gezellig, na de kerk met ze alle koffie drinken en gezellig wat praten.

Ondertussen ben ik ook al ingewerkt voor de horeca. Mijn dagen zien er als volgt uit. Ik begin 's ochtends om 8 uur en om 12 uur ben ik dan klaar. Ik heb dan 3 uurtjes vrij voor mezelf, en om 3 uur begin ik in de keuken bij tante corrie. Ik dek tafels en maak alles schoon enz.. Dan rond een uurtje of half 7 komen de eerste mensen en sta ik in de bediening. Het is enorm gezellig, de mensen kennen je een beetje en het is gewoon super leuk om mensen een leuke vakantie te bezorgen.

Nou dat is zo de dagindeling van mij voor de 2 aankomende weken. Daarna word het al weer anders want dan hebben we een groepsreis, dan ga ik gezellig samen met thomas het ontbijt regelen en de lunchpakketjes maken! In kort: We worden hier ingezet voor alles.

Vandaag zijn we de grotten in geweest voor een cursus speleologie van onze docent barry. En geloof mij, het is helemaal niet leuk om door een grot heen te kruipen waar je afgezonderd bent van de buitenwereld. Je hoort niks en ziet niks (als je je licht niet aan hebt). Het was een hele ervaring en behoorlijk heftig, maar ik had het voor geen goud willen missen.

We hebben ook elke avond nog een sing - in hier in de kerk! Dat is ook heel gaaf. Vooral toen thomas mij uit ging leggen hoe de klok in de toren werkt. Nou heel leuk natuurlijk totdat de klok niet stopte met luiden. Opeens komt er een franse man aan rennen en begint uit te leggen dat het hele dorp nu denkt dat er iemand dood is..!! Gehele verontwaardiging bij ons... En daarna enorm gelach zodat we (of tenminste ik bijna) niet meer kon stoppen... Dit zijn echt de momenten die je enorm zal gaan missen als je stage weer voorbij is...

Nou tot zo ver dan maar, want dit is al een behoorlijk verhaal!!...

Iedereen bedankt voor de berichtjes doet me altijd goed om ze te lezen!!:D....

Groeten


  • 17 Mei 2010 - 10:18

    Angela :

    hee schat

    leuke foto's heb je man. je ben echt bruin geworden sukkel ik ben nu echt jarloers op je zo bruin dat je bent :P
    ik mis je wel hoor :( het is echt stil hier en ook met kamp was ook egt anders maar die grotten moest je daar in kruipen of zo of kon je er ook gwoon in lopen? nou ik ga je een lange mail sture want moet je nog heel erg veel vertellen maar die stuur ik vanaaf wel want ben nu op school :S:P

    dikke kuss MisJou

    ansss

  • 17 Mei 2010 - 16:08

    Lianne (Merel):

    Wouter, Wouter,

    Wat heb je het toch druk. Ik hoor het al, het is veel te leuk en Merel missen is er niet bij.. Spreek je mams geregeld en zegt dat je op skype zowat van je stoel valt 's avonds. Kan me t wel voorstellen hoor, met zo'n druk en leuk programma, daar word je wel moe van, haha! Nee, ben heel erg blij voor je dat je het naar je zin hebt daar. Helaas kan de LOI niet bij je komen kijken, want dat doet de LOI nooit. Kan dus ook de vervolgcursus van digitale fotografie niet aanbieden (die zal je nu wel uit hebben). Ik vraag mijn collega of hij hem naar je kan mailen.

    Groetjes,

    Merel

  • 17 Mei 2010 - 19:41

    Jan&Ineke:

    Hé Grotteman!

    Je ziet er stoer uit hoor! Benauwde toestand in zo'n berg, dan maar lekker aan tafel met je club! Lekker eten en drinken en een beetje samen zingen en gitaar spelen? Wij hebben net Italie gedaan: ook veel cultuur, heerlijk eten en... lekkere wijn!
    Ook een goeie plek om op stage te gaan!Houd vol..je kan het!.. en nog zo'n 95 dagen te gaan. Mooie drukke en ook gezellige tijd komt eraan met veel gasten en lekker weer!

    Geniet hiervan ...Lieve groetjes van 'Ome Jan'en 'Tante Ien'

    PS Denk aan je stageverslag (of liever nog niet?!)

  • 18 Mei 2010 - 09:09

    Natalja :

    Hee kris!
    super gaaf om je verhalen te lezen! hier begint de drukte ook al echt te komen. deze week 3 scholen met zo'n 180 man in totaal:) super gaaf! zal eind van de week weer even een verslagje plaatsen:D
    Die foto's van de speleogrotten zijn echt tof. kan helemaal voorstellen hoe je je daar voelt, ik ben er gister hier ook nog in geweest!:)
    Echt tof voor je dat je toch nog een deel buitensport erbij hebt!
    Succes nog even! spreken elkaar weer!

    Groetjes uit het nu mooie zonnige België(A)

  • 18 Mei 2010 - 17:16

    Rachel Zus:

    Heee broer, Leuk om te lezen dat het goed gaat. Iedereen moest vreselijk lachen om de foto van jou in de grot. Succes met al het werk en ik zie je gauw op skype!!

    X zus.

  • 18 Mei 2010 - 17:32

    Mam:

    nu ik dit allemaal lees hoop ik wel dat je nog terug wil naar ons kikker(met pootjes nog!)landje! Nou ja, ben blij dat het goed gaat. En als je niet terug wil, komen wij toch heeeel vaak naar jou..............! kus van pap en mam

  • 19 Mei 2010 - 19:06

    Alberr:

    Patty had dan ook niet met je botox aan die slinger van de klok gaan hangen. sjonge jonge!!

    Maar tof je verhalen te lezen, werd wel weer ns tijd he dat er 1 kwam!!

    Have fun enne gedraag je!

    greetz Alberr

  • 22 Mei 2010 - 20:15

    Betty( C1000):

    Hoi Kris hier dan even een berichtje van mij, kon je eerst niet vinden!!!! Heb net even je verhaaltjes gelezen en zie dat je het erg naar je zin hebt daar.Maar had niet anders verwacht van jou! Over 3 weken zitten wij ook alweer in Frankrijk op vakantie, heb er erg veel zin in! Nou Kris ik wens je nog heel veel succes en plezier daar, en geniet van alles wat je doet en meemaakt. lieve groetjes Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 16046

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: