Alert Orange - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Alert Orange - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Alert Orange

Door: Kristian

Blijf op de hoogte en volg Kristian

15 Juni 2010 | Frankrijk, Souillac

Nou eindelijk weer eens tijd voor een reisverslag! Wat een drukke dagen heb ik achter de rug, niks is ons team gespaard gebleven! Jezelf weg cijferen voor de gast is vanaf de laatste twee weken van alle dag...

De gast is op vakantie en die moet genieten en jij moet werken, soms behoorlijk confronterend, maar gelukkig zijn het wel allemaal hele gezellige gasten en hangt er een goede sfeer!

De afgelopen week (weken!) hebben we de groepsreis gehad op het park. En dat is echt doorbijten voor een week lang! Deze mensen moeten natuurlijk gevoed worden en een gezellige tijd hebben, dit houdt in dat je aan het werk bent van 7:30 tot 22:00 of iets later, natuurlijk heb je ook wel wat pauzes maar dat is niet altijd aan de orde.

Het was ook heel normaal als je ongeveer op een avond 74 gasten hebt en die allemaal van eten en van drinken moet voorzien met een team van ongeveer 3 of 4 man!! En dat is rennen... Gelukkig zit dat er op en als klap op de vuurpijl konden we om 4:30 :O 's ochtends de mensen uitzwaaien. Dat was heel vroeg!! Gelijk weer naar bed daarna.

En dan nog de afgelopen tijd: "Het Weer". In mijn vorige verslag schreef ik dat het heerlijk weer was en dat de zon volop scheen. Nog geen twee dagen later was de zon verdwenen en kregen Alert Orange. Dit betekend dat er ontzettend slecht weer aankomt, en dat kwam er ook! Donkere wolken pakte zich samen boven de vallei van de Dordogne waar onze prachtige camping ligt. En natuurlijk sliep ik in een tent en rond een uurtje of 23:30 begon het te onweren en dan niet zacht maar gewoon dat je bed begint te trillen! En geloof me dat is niet fijn. Daarbij kwam ook nog eens dat het heel hard begon te regenen dat de fransen zelf de volgende ochtend verbaasd aan kwamen lopen hoe dit toch kan in het midden van juni!! Ze snappen er helemaal niks van. Tot overmaat van ramp heeft deze wolkbreuk tot vandaag geduurd (het heeft natuurlijk niet af en aan geregend) en morgen is de laatste dag als het goed is! Dan moet het weer droog zijn. Om een idee te geven hoeveel regen er is gevallen! Op 1 vierkante meter viel 85 liter water in 45 minuten. Rivieren traden buiten hun oevers, gedeeltes van de camping zijn onder water gelopen, en 17 mensen zijn verdronken door de waterstromen. Het was een bizarre week, ik heb nog nooit zo iets meegemaakt. Gelukkig is mijn tent helemaal droog gebleven en heb ik nergens last van gehad, behalve dat me kleding drie dagen moet drogen voordat het echt droog is!! Maar ja daar valt mee te leven.....

Voor de rest gaat het allemaal goed hier!!.. De camping staat behoorlijk vol en het startsein voor het WK is ook al geslagen afgelopen maandag middag om half twee... Mensen kwamen verkleed binnen met oranje haren en etc... En het was een groot feest in de tent want oranje voetbalde weer!!..... Was ook erg leuk dat er een mevrouw voor je zit die loopt te mopperen dat de spelers niet goed staan, en een andere mevrouw irriteert zich aan de paraplu van haar voor buurman. Wat de voor buurman helaas moest bekopen met een paar flinke scheldwoorden!!... Zo zie je maar... we zijn een doodgewone camping...

Tot zo ver weer en de groeten uit een onder water gelopen frankrijk!!

• 15 Juni 2010 - 20:22

Angela:

nou dat is lekker zoveel water:S maar hopen dat het gauw voor bij is he :)
    bij ons is het best wel lekker weer ( sorry wil je niet jarloers maken) maar het was dus wel een feest met oranje kijken ??

dikke kus ans

• 15 Juni 2010 - 20:23

Tante Baarn:

Och jongen wat n naar weer, gelukkig niet als wij er zijn, hoewel....je weet t nooit he? Wat had je t druk, gelukkig heb je t weekend vrij!!! See you soon, (in goed frans)xxx

• 16 Juni 2010 - 17:56

Mam:

Wat een avontuur! Niet echt leuk allemaal. Maar de zon komt jouw kant op.!!Wij vertrekken namelijk vrijdagnacht richting jou.............!!
    kus pap en mam

• 17 Juni 2010 - 13:18

Merel (Lianne):

Wat een heerlijk weertje Wouter. Hahah, aaah arme jongen.. Gelukkig heb je het verder naar je zin en komen je paps en mams snel op bezoek!

Liefs Merel

• 17 Juni 2010 - 14:05

Natalja :

Hee Kris:)
    Dat slechte weer is wel balen zeg, hoop dat het gauw beter word. heb begrepen dat je ouders komen van de week.. mijn ouders komen de 25e naar belgie een weekendje survivallen met me oom en tante en zussen enzo:)

Ik vertrek 9 juli naar frankrijk! toch wel zonde dat t zo;n eind uit elkaar zit..
    Veel plezier met je ouders en het lekkere week! succes nog even!

• 20 Juni 2010 - 11:07

Roos:

Wow wat een noodweer! Zag het al op het nieuws, gelukkig ben je ongedeerd!

Veel succes en plezier nog daar in Frankrijk!

Liefs,
    Robama

• 21 Juni 2010 - 20:54

Zus:

Heee broer,
    Hoop dat je het leuk hebt gehad met pap en mam. Ik zie dat het weer ook een stuk beter is nu! Gelukkig. Spreek je gauw!! X zus.