Act like an American - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Act like an American - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Act like an American

Door: Kristian

Blijf op de hoogte en volg Kristian

23 Januari 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Ongeveer een week geleden schreef ik mijn eerste blog over de grote reis en stage in Amerika. En nu is het tijd voor natuurlijk een nieuw reisverslag vol met belevingen over hoe het nu met mij gaat.

Stap 1
Het gaat goed!! Ik heb het erg naar mijn zin hier in The Sunshine state. Zo ondertussen ben ik helemaal op mijn plek in mijn appartement en zijn we compleet. We wonen nu met 6 personen en hebben erg veel ruimte en kunnen doen wat we willen. 4 van mijn huisgenoten zijn vandaag pas binnen gekomen en de eerste week heb ik doorgebracht met mijn kamergenoot. Jiwoo, hij komt uit Zuid Korea en het is een wereld van verschil. Al begin ik alleen al bij het feit dat ik op een ochtend mijn bed uit kom, mijn benen achter me aan moet slepen om vervolgens met mijn blote voeten op een zeiknatte vloer te eindigen in de badkamer. Opeens heb ik het besef dat ik klaar wakker ben en ik kijk wat om me heen en begin langzaam te beseffen dat het waarschijnlijk te maken heeft met het zuid koreaanse gebruik om niet je douche gordijn te gebruiken, of hoe we het ook wel kunnen zeggen: "Hoe werkt zo'n ding". Dat vertelde namelijk mijn kamergenoot: "Ik heb geen flauw idee waar dat gordijn voor is. Wij gebruiken dat niet bij ons. Dat is toch compleet onzin als er een slot op de deur zit?" Nou toch maar even uitgelegd dat het fijn is als we niet elke keer de vloer hoeven schoon te maken voordat we gaan werken. Tot zover.... .

First days
De eerste paar dagen bij Walt Disney zijn echt als een rollercoaster, van grote openingsfeesten tot aan de meest vreemde regels komen allemaal samen in de eerste twee dagen van je programma. Hierna moet je door een heuse papierfabriek om daadwerkelijk alles op orde te stellen en krijg je te horen waar je werkt. En ja hoor ik heb het voor elkaar ik ben Parade Audience Control. Ik ben werkzaam in Main street Usa, in Magic Kingdom. Ik zorg ervoor samen met mijn team dat de parades, shows en entertainment in de mainstreet goed verlopen en dat gasten veilig staan maar ook hun vragen aan ons kunnen stellen. Just imagine this: De parade begint, wij lopen mee en zorgen ervoor dat mensen mee dansen, klappen en het naar hun zin hebben terwijl we ook toezicht houden. Ik bedoel een beter baan bestaat er nu niet!

Voordat je helemaal alleen mag werken en Onstage mag gaan (dit noemen we zo bij Disney) moet je eerst een training doorlopen van ongeveer 3 dagen. Een zeer intensieve training waarbij je alles leert over veiligheid, entertainment en de beste combinatie van guest services and go above and beyond. Even in het kort een training: 's Ochtends begin je op je locatie. Hier word je opgehaald door een van je trainers en je gaat door het park heen lopen, observeert, leert en bovenal maak plezier! Zorg ervoor dat je ervan geniet om mensen blij te maken en er voor te zorgen dat Disneyland compleet alles buiten de grenzen van Disney world even te vergeten.

Cultuurshock? Ja die heb ik op sommige punten zeker. Niet dat ik in shock raak, maar wel dat ik verbaas ben over het feit hoe er training word gegeven. Maar ook hoe de trainers je motiveren en alles in je naar boven halen. En doe je een good job! Dan gaan we lekker dansen in de parade en sluiten we de dag goed af. Om maar niet te beginnen over hoe gastvrij en vriendelijk amerikaanse cultuur is. Totaal niet verwacht.

Leerzaam?
Ja, dit had ik niet echt verwacht. Ik dacht een stage die leuk is en de kans geeft om achter de schermen te kijken van een bedrijf met alleen al meer dan 70.000 medewerkers in Orlando. De manier waarop je getraind word maak je bewust van het feit dat alleen al een glimlach en hallo zeggen al een wereld van verschil maakt!

Ik kan nog zo veel meer vertellen over alles wat ik mee maak! Maar het is zoveel!! Het valt gewoon niet op te schrijven. In ieder geval is het een ervaring waarvoor ik nu al dankbaar ben dat ik uitgekozen ben om mee te mogen doen aan het Collegeprogram!

Leuke weetjes!!!
- Wist je dat er onder Disney Magic kingdom een giga groot gangenstelsel is waar ik als cast member door heen loop om ongemerkt het park in te komen?

- Dat en maar 1 echt Mickey mouse is die dol is op cheesecake?

- Dat je aan het begin van het park word gecontroleerd omdat Mickey mouse een hekel heeft aan muizenvallen en deze dus niet mee mogen worden genomen in Magic Kingdom?

- Dat we achter de schermen ook gewoon hele normale mensen zijn en ook onze mindere dagen kunnen hebben maar zodra we "Onstage" gaan toch jou ultieme vakantie kunnen maken

- Dat ik Cinderella een gigantische grote waslijn heeft vanuit haar kasteel zodat ze genoeg ruimte heeft om al haar jurken op te hangen.

- Dat je in een training gewoon vier keer heen en weer moeten lopen door een attractie en alles uit je hoofd moet leren over het verhaal, de details en al het andere dat belangrijk is.

- Dat Nederland qua personeelsbeleid en training nog heel veel te ontwikkelen heeft en ik zit zeker mee terug neem als punt!

Het zit er weer op voor deze blog! Wil je meer weten? Ik zeg check mijn Facebook album of stuur me gerust een mail of een reactie hieronder!

Have a magical day! And always keep smiling
Kristian

  • 23 Januari 2014 - 05:08

    Renske:

    Dit klinkt als jouw ultieme droom.... Leer veel en laat ze hier in Nederland straks maar eens zien hoe het ook kan. Maar bovenal geniet van deze ervaring!!!!

  • 23 Januari 2014 - 08:24

    Nathalie :

    Jeetje Kristian wat schrijf je toch leuk! En hoe leuk is het dat je daar werkt ...... Ik merk dat je helemaal op je plek zit ;-)geniet van deze mooie tijd en hoop dat je ons snel weer op de hoogte houd x Nathalie

  • 23 Januari 2014 - 08:57

    Marieke:

    Krisssieeeee! Wat leuk, wat leuk. En ik vind vooral dat gangenstelsel spannend. wauw, een soort prisonbreak alleen dan van disney! Whoeeee! Enjoy!

  • 23 Januari 2014 - 12:05

    Mam:

    Lief kind, (soort Disneytaal,toch..?) wat fijn dat het zo goed gaat en vooral dat je zoveel leert..! Hadden je pap en ik je nooit bij kunnen brengen..Wij willen zelf wel eens zien hoe volmaakt het daar is! Ik blijf er gelijk wonen als het klopt!! Heb het maar leuk en leer nog maar veel, en als we komen neem ik wel micekorrels mee...Heel anders dan een muizenval, met korrels droogt Mickey uit en ik wil wel een opgezette Mickey Mouse ;-).
    Dikke kus! mam

  • 24 Januari 2014 - 00:10

    Zus:

    Wij komen gauw kijken en alles meebeleven! Wat een avontuur. Helemaal op je plekkie daar. Enne, laat je moeder maar kletsen ;-)

  • 24 Januari 2014 - 12:26

    Cees Blauwendraat:

    Christiaan,succes daar en veel plezier groet Cees Bl.

  • 26 Januari 2014 - 17:03

    Inge :

    Hoi Kris ! Erg leuk om te lezen hoe leuk je het daar hebt en dat je zoveel hebt beleeft in die korte tijd. Heel veel plezier!

  • 29 Januari 2014 - 09:03

    Jeanine:

    Kris! Wat maak je veel meeeeee :O Echt zo super tof. Nu snap ik wat je vertelde over dat je meer uitdaging wilde, haha. Maar wat ik niet zo eerlijk vind is dat jij daar gewoon met korte mouwen aan loopt en wij hier in Nederland dikke winterjassen dragen... Maar ja.. Inmiddels al turkse yoghurt gespot?? Dan kun je namelijk ook heeeeeel wat beleven:PP Mega veel plezier verder !! Dag hoor ;-)

  • 29 Januari 2014 - 09:19

    Ina:

    Hoi kris, dit is wat je wilde toch, helemaal super man, enne.......nee ik kom Niet bij je kijken , ik doe het wel met je bloggie, als je het goed vind. Geniet van alles wat je tegen komt, dikke knuf van mij....ina

  • 31 Januari 2014 - 20:58

    Marielle:

    Je moet me echt vertellen wat die Amerikanen zo anders doen met personeel! Ben echt benieuwd daarnaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 16036

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: