At the other side - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu At the other side - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

At the other side

Door: Kristian

Blijf op de hoogte en volg Kristian

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Orlando

En na een aantal dagen is het dan zo ver. Hier is mijn eerste reisverslag aan de andere kant van de grote oceaan. En dan is inderdaad de vraag waar moet je beginnen met vertellen? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Het afgelopen jaar heeft voor mij in het teken gestaan van veel regelen, papierwerk, stress en ander organisatie werk om dan toch maar eens te gaan studeren en werken in the USA. En nu is het zo ver. Ik zit hier in de zon bij mijn hostel in januari terwijl ik besef dat het nu in Nederland koud is en jullie waarschijnlijk met een warme trui aan een goede bak koffie zitten.

Eerst maar eens uitleggen waarom ik naar Florida ben gegaan in de Verenigde Staten. Het zit namelijk zo, ik ben ooit een keer met familie naar Disneyland Parijs geweest toen ik 9 jaar was. Schijnbaar heb ik toen geroepen dat ik wel even bij Disney nieuwe achtbanen zou gaan maken en even daar alles zou gaan regelen. Om ook nog maar terug te komen op het moment dat ik door de winkelstraat van Baarn liep met een groot bord: "Bezoek MIAMI voor maar ..... euro" Waar ik vervolgens antwoord op gaf: Oo cool pap daar wil ik ook wel eens heen, mijamie... (want ja zo sprak ik dat toen nog uit). Ondertussen weet ik wel beter en zit ik echt in mijn korte broek in Florida en ga ik stage lopen en studeren bij Walt Disney World en heb ik het voor elkaar om daar een kijkje te kunnen nemen achter de schermen.

De reis naar Amerika is goed verlopen, ik was gelukkig niet alleen want Floor, Ashwin en Ronald waren aan mijn zijde en binnen negen uur waren we eindelijk op de plek van bestemming. Orlando Florida, Het idee tijdsverschil is me goed meegevallen en jullie leven voor mij nu in de toekomst en ik het verleden voor jullie. Zo simpel is het!

Aangekomen op het vliegveld moesten we richting de douane en dat viel gelukkig allemaal mee totdat ik aan de beurt was en mee moest komen om maar eens uit te gaan leggen wat ik kwam doen in Amerika. Zo gezegd zo gedaan, en na een gesprek over koekjes die ik meegenomen had en een officieel visum mocht ik toch nog naar binnen! Gelukkig.. Backpack op de rug, springen in een giga grote taxi die bij ons gerust twee banen in zou nemen op de snelweg (ik overdrijf nooit als je dat soms denkt) en aangekomen in ons Hostel zijn we gelijk maar naar de Pizzahut gegaan en hebben we gelijk maar wat gegeten. Nou kennen jullie waarschijnlijk allemaal de verhalen over de verhouding van eten met Amerika en Europa en ik kan je vertellen, ze zijn allemaal waar. Bestel je hier een medium size, dan heb je in Nederland een xxl menu. Doen we dus niet meer! Tenzij ik rollend uit het vliegtuig wil komen in Nederland.

Verder is het onmogelijk moeilijk om uit te leggen via woorden wat je meemaakt en beleeft hier in de States. Alles is groter dan groot en breder dan breed. De gemiddelde Amerikaan groet je bij binnenkomst in een winkel met: "Hi, how are you doing" Waarop ik reageer: "Hi, I am fine!", ondertussen verwacht ik een aangenaam gesprek, maar vergeet het maar! It is just a sentence for saying Hi! Ondertussen ben ik al gewend aan het feit dat je gewoon:"Hi, I'm fine" kan zeggen.

De eerste paar dagen zijn we goed doorgekomen met de nodige frustraties rondom het monopoly geld: De Dollar, een systeem is er namelijk niet en het openbaar vervoer in Nederland is awesome. Dat besef ik nu ook pas! NS alle hulde, zal nooit meer klagen over vertraging.

Morgen gaan we inchecken bij ons residence in Florida bij Walt Disney en dan beginnen we met de training en het werken. Er is nog zoveel meer om te vertellen maar beelden zeggen soms meer dan woorden. Check daarom ook zeker mijn Facebook met alle foto's in een album! Dan heb je toch nog een beetje een idee hoe het met mij gaan hier in het ongelofelijke grote land, The United States.

  • 13 Januari 2014 - 20:42

    Rachel ZusL:

    Leuk verslag! Het meeste wist ik natuurlijk al maar top om het nog allemaal nog even te lezen. Bijna eng hé? Aangehouden worden door de douane! Ben trots van je en hopelijk tot snel!

  • 13 Januari 2014 - 20:46

    Shanice Van Verseveld:

    Hi Kris!
    Wauw!! Mark en ik zijn blij voor je dat de reis goed is gegaan en ook dat we je niet in het programma border security gaan zien.
    Succes met je trainingen, en de foto´s die je op fb heb gepost zijn nu al heel gaaf!
    ENJOY ENJOY ENJOY!!
    Ooh ja en we zijn best jaloers dat jij nu in je korte broek en een tshirtje kan lopen. hihi

    Heel veel liefs uit het wat koudere Soesterberg!!

  • 13 Januari 2014 - 20:49

    Daantjee:

    Leuk hoor enjoy!!! en dat Hi i'm fine same here in afrika :p enjoy krissie en ik kijk uit naar je volgende verhaal!xx

  • 13 Januari 2014 - 20:51

    Suzanne Bijsterbosch:

    Superleuk reisverslag Kris! Ik blijf je hoe dan ook op de voet volgen. Stiekem ben ik een beetje jaloers op je haha, Walt Disney man! Haal er alles uit en geniet er met volle teugen van!

  • 13 Januari 2014 - 20:59

    Geert Van Heugten:

    Hee Kris!

    Goed om te horen dat het goed met je gaat! Ik hoop met de rest ook?

    Om ons hoef je niet te treuren. Het is nog altijd boven nul en ik sta nog gewoon zonder jas te rolen buiten.

    Ik hoop dat je training en het werken in Walt Disney World net zo mee gaan vallen als de rest van de states.

    Ik wens je heel veel plezier en hoor je verhalen graag als je weer terug bent.

    Groeten uit je thuisland.


  • 13 Januari 2014 - 20:59

    Susanna:

    Wat leuk om wat Hanneke belevenissen te lezen.
    Dikke knuffel vanaf de andere kant van de oceaan;)

    Liefs suus

  • 13 Januari 2014 - 21:00

    Susanna:

    Stomme autocorrectie:p

  • 13 Januari 2014 - 21:39

    WouterJan, Lenie En The Kids:

    Ha Kris,leuk je reisverslag te lezen. We genieten zo met je mee.
    Succes met alles en hopen dat je een goede tijd mag hebben daar.
    Groetjes uit Gameren

  • 13 Januari 2014 - 22:31

    Ina:

    Fijn dat alles goed is gegaan, leuk z, n verslag( net of je naast me zit)geniet van alles!!!! Ik blijf je volgen , knuf!!!!!

  • 14 Januari 2014 - 03:33

    Monica Vink:

    Nice! Succes de eerste dagen!

  • 14 Januari 2014 - 12:17

    Ans Steen:

    he lief, het is er zeker geweldig alles heeeel groots, maar missen doe je mij niet, is wel jammer
    maar het zij je vergeven,ik heb je adres aan wim gegeven dus daar zul je wel wat van horen,
    een hele dikke vette klefferige knuf van je tante,doe je best en tot horens!!!

  • 16 Januari 2014 - 00:50

    Nicole:

    Krisssss!

    Aaaah je eerste waarbenjij'tje! Super tof, mooi dat het allemaal goed verlopen is.
    Heeeeeul veel plezier en succes daar en gaat helemaal goed komen met jou!

    Liefs vanuit Breda!

  • 16 Januari 2014 - 21:07

    Anja Van De Steeg:

    Wat een fantastisch eerste verslag Kris. Ben stiekem een beetje jaloers op je. Had het er "the other day"met je moeder nog over dat zulke dingen in onze tijd niet gedaan werden en juich dit alleen maar toe. Dit word een ervaring die je de rest van je leven mee zal dragen. Geniet er met volle teugen van. Have a great time.xxx

  • 21 Januari 2014 - 07:46

    Renske Wiltink:

    Klinkt goed Kristian, het is hier nog steeds niet echt koud. Maar dat hoeft dit jaar ook niet... Sneeuw is pas leuk als jij hier bent;-).... Geniet van je avontuur en ik blijf je volgen!!
    Liefs Renske

  • 21 Januari 2014 - 16:29

    Cora:

    Ohoh......dat was dus met mij dat Disneyverhaal van toen je 9 jr was!! Mijn schuld eigenlijk dat je nu at the other side bent. Mh. vind ik dit leuk? Natuurlijk is dit leuk....voor jou!! Veel plezier, en dikke kuzzz.

  • 23 Januari 2014 - 09:02

    Marieke:

    Hahaha Doen we dus niet meer! Nee... Dat doen we niet meer. Die pizza bedoelde ik. Hahaha vet onnozel! Hilaaaarisch verhaal. Heb nu alweer zin in je volgende blog.

    Heuje, geniet ervan! Dag hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 16053

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: