Afraid of..... ? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Afraid of..... ? - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Afraid of..... ?

Blijf op de hoogte en volg Kristian

20 Februari 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het is alweer tien dagen geleden dat ik wat gepost heb op mijn blog van waarbenjij.nu dus het is hooguit om even wat te schrijven hoe het mij de afgelopen dagen vergaan is!

Waar te beginnen. De afgelopen periode is er qua werk niet heel veel veranderd. Het enige is dat de dagen met drukte behoorlijk verschillen. De ene avond zijn er 60.000 bezoekers en de andere avond staan er 45.000 voor je neus! Kijk dat zijn er gelukkig toch weer 15.000 minder. Het werk is en blijft leuk en afwisselend. Elke dag is anders en geen enkele bezoeker is hetzelfde. En dat maakt het werk nou zo ontzettend leuk.

Valentines day
En inderdaad afgelopen 14 Februari was het natuurlijk valentijnsdag. Overspoeld met chocola van CRU heb ik mogen ervaren hoe Amerikanen opgaan in dit hele event. Voor mijn gevoel draait het niet perse om liefde maar is het meer gebaseerd op vriendschap. In het kort: "We geven elkaar chocola, wel te verstaan Hersheys kisses. Daarna geven we elkaar een knuffel en gaan uit eten en geven elkaar net wat meer aandacht dan normaal". Tenminste, dit is wat ik te horen heb gekregen en wat een gemiddelde Amerikaan dus schijnbaar doet. Verder wordt er ook wel gezegd dat het de Hallmark Holiday is, het kaarten sturen fenomeen noemen we dat dan maar. Om eerlijk te zijn is het een leuk iets, maar stelt het allemaal niet zoveel voor en is het meer commercieel. Dus mensen als ik terug ben in Nederland dan gaan we elkaar chocola geven en een dikke knuffel. That's it!!!

Presidents day
En jawel de volgende dagen/weekend melde zich rond 15 Februari. Het is namelijk Presidents Day weekend. Ook wel bekend bij ons als Koningsdag! Ook hetzelfde principe alleen dan toch totaal anders en geheel smakeloos. We vieren namelijk de president Obama! Het is een lang weekend tot en met maandag en zelfs voor sommige scholen en werkgevers zelfs tot en met dinsdag. Eigenlijk gewoon een goed excuus om massaal met ze alle naar Disneyworld te gaan en daar te genieten van al het leuke wat Orlando te bieden heeft. En massaal was het zeker. Super druk!! Wat natuurlijk resulteert in een geweldige drukke avond waar een gemiddelde bezoekers de ingeving krijgt om dan maar gebruik te maken van de wel bekende kinderwagen. Wat een machtig apparaat om andere mensen van hun plaats te krijgen.

Class
Ja en het volgende onderwerp gaat over the Disney College/University. Je leest het goed. Disney heeft een eigen college program waar ik de lessen in volg over guest services. Hoe gaan we om met gasten? En wat is nou het geheim van Disney wat hun Guest Service zo goed maakt. Tot nu toe heb ik twee lessen gehad en het is ok. Laaiend enthousiast ben ik nog niet omdat het toch wel wat bekende kost is en informatie die gegeven wordt is toch eigenlijk wel logisch. Zorg ervoor dat je boven en beyond guest services gaat. Doe net dat kleine beetje extra. Het enige waar ik wel echt van op kijk is dat Amerikanen qua guest services naar mijn idee veel te overdreven zijn. Het is toch een beetje waar zullen we maar zeggen dat het nep is. We are playing a part in the show. En heb je je dag niet dan doe je maar alsof je het leuk vind. Nep! Nou moet je weten dat die ook bij de industrie hoort waar ik in werk. Na 4 jaar ervaring in de hospitality branche via mijn MBO studie weet ik dat het eenmaal zo is en dat gasten ook zo behandeld willen worden. Stiekem ook wel weer leuk om het spel "on stage" te spelen! We are in show business.. Dus lach aan, en af en toe door het stof gaan ook al is een gast totaal onredelijk! Smile and wave..

Als laatste moeten we het even hebben over het feit dat Amerikanen toch een soort van bang zijn voor alles. Natuurlijk niet allemaal maar ik heb soms de indruk dat alles eng is en gevaren overal op de loer liggen! Natuurlijk niet over van alles maar een biertje doen in de kroeg kan uitlopen op een ware schietpartij waarbij mensen verdwijnen en de meest vreselijke dingen gebeuren!!!?? Gesprekken met leeftijdsgenoten lopen vaak op dit onderwerp uit. Voor mij totaal onbekend terrein want als ik met mijn huisgenoten een Guiness bier ga drinken in downtown Disney in the Irish Pub heb ik nog nooit iemand gezien met een geweer of heb ik mensen zien verdwijnen. Ook autorijden in de regen is levensgevaarlijk!! Er hoeft maar een auto aan de weg te staan en ik rij met mijn collega's mee naar huis en die beginnen te schreeuwen: Ja! Dat krijg je ervan als je te hard rijdt in de regen!! Ach ja, jongens het kan ook best zo zijn dat de brandstof op is.. Maar nee, gevaren zijn overal! Maar je mag hier wel gewoon bellen als je aan het rijden bent, totaal geen probleem. En O ja!! Als je ondertussen wilt smsen terwijl je aan het rijden ben op de Highway, let dan wel op de weg aub... dat kan namelijk gevaarlijk zijn!?? Zo zie je maar, cultuurverschillen zitten al in kleine dingen..

Nou ik zou willen zeggen dat mijn zwarte inkt bijna op is maar met de technologie van tegenwoordig is dat bijna niet meer denkbaar. Volgers en lezers aan de andere kant van het scherm bedankt voor het lezen. Volgende week of ongeveer 1,5 week komt het volgende verhaal weer! Wil je op de hoogte blijven check dan ook zeker mijn Facebook met alle foto's tot nu toe. Het oog wil ook wat!

PS: Iedereen die berichten stuur via kaarten, emails, reacties op Facebook of hoe dan ook! Bedankt! Is enorm leuk..

Tot blogs..
Kristian

  • 20 Februari 2014 - 07:09

    Mariska:

    Wat super leuk om allemaal te lezen :) volgens mij maak je daar elke dag wel iets nieuws mee dat we hier nog niet kennen? Heel veel plezier nog en ik blijf je verhalen lezen.
    Xxx Mariska

  • 20 Februari 2014 - 09:03

    Ronja:

    Ik heb het gevoel dat de positiviteit per blog een beetje weg aan het weg zakken is. Keep on smiling man, you're in Disneyworld!!! And that is fuckin' awesome! Enjoy!

  • 20 Februari 2014 - 09:13

    Ingrid:

    Helemaal leuk weer! Je beschrijft het allemaal weer kostelijk! Ik zie jou al helemaal voor mij, daar al wuivend en lachend tussen al die duizenden mensen....
    Jaja zo maakt de mens nog eens wat mee! Veel plezier nog! Dag dag!

  • 20 Februari 2014 - 15:46

    Cora:

    Je bent een leuke nuchtere Hollander die zijn act doet in Disney! Leuk en stoer dat je de verschillen ziet, ik ben nog steeds trots op je. (en stinkend jaloers.....dat ook!!!)
    Amerika is een geweldig leuke ervaring, deze tante kan het weten! Super om je blogs te lezen, dikke kus, ook van Gijs.

  • 20 Februari 2014 - 17:12

    Mam:

    Wat een geluk dat je zo nuchter bent grootgebracht
    door je ouders... Dikke kus pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 16033

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: