Almost done! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Almost done! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Almost done!

Blijf op de hoogte en volg Kristian

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het is nu hier in Orlando 01:28 in de nacht en ik kan totaal niet slapen. Ik ben klaarwakker en over twee uur moet ik met de bus naar mijn werk. Ik dacht laat ik eens productief zijn en gewoon een nieuwe blog schrijven. Dus bij deze, een nieuwe blog met de laatste updates van mijn stage hier in Amerika.

Ja ik moet dus over twee uur naar mijn werk want ik heb een ochtend shift. Een voordeel is dat ik om 11 uur in de ochtend al weer klaar ben dus de hele dag nog voor mij heb. Heerlijk!! De afgelopen weken waren niet zwaar maar meer verveeld. Begrijp mij niet verkeerd, het is en blijft een super ervaring maar na de complete afgelopen periode zie ik weer uit naar een regelmatig/realistisch leven. Ik bedoel, elke keer als ik hier vrij ben loop je rond te rennen door Walt Disney World. Ik hoor je denken: "Maar dat is toch super gaaf!?". Ja zeker, maar een mens verveeld zich gauw. Ik ben super blij dat ik deze ervaring heb kunnen meemaken, maar het is tijd dat om mijn spullen in te gaan pakken en te gaan reizen en vervolgens op het vliegtuig te stappen richting mijn oude vertrouwde Holland. Back to reality.

Dingen die ik ga missen!?
En natuurlijk zijn er dingen die ik ga missen! Boven alles mijn huisgenoten. Het is bizar in hoe korte tijd je elkaar kan leren kennen en het idee hebt dat je elkaar al jaren kent. We hebben een super goede connectie en ontzettend veel leuke momenten. Mijn overburen uit Canada mag ik natuurlijk ook niet vergeten! Ik hou van Canadezen sinds ik hier ben want zij snappen tenminste wat koffietijd is en samen rond te tafel zitten met een goed kop koffie (volgens mij zijn ze gewoon allemaal super Nederlands!?). Dat is iets wat ik nog niet veel Amerikanen heb horen of zien doen, naast Starbucks dan! Het is ongeloofwaardig dat over 2,5 week mijn stage er alweer op zit. Ongeveer een 1 jaar voorbereiding om naar Amerika te gaan en uiteindelijk voor je het weet ben je weer terug.

Beste moment tot nu toe?
Mijn favoriete moment is het feit dat ik 1 foto heb waar vijf verschillende nationaliteiten op staan als vrienden!! Australië, Canada, Zuid-Korea, Amerika en Nederland. Ik vind het super tof om terug te kijken op deze periode waar ik mensen heb leren kennen van letterlijk all over the world! Een foto die vooral laat zien hoe klein de wereld eigenlijk is. Ik had nooit kunnen denken dat ik vrienden zou maken aan het andere uiteinde van de wereld! En wat ben ik dan blij met de nieuwe technologie want contact houden is ontzettend makkelijk. Nu nog ervoor zorgen dat het contact ook echt in stand blijft.

Minder leuk?
Ja en natuurlijk zijn er ook minder leuke dingen. Je ziet misschien wel veel dingen van mij voorbij komen die allemaal leuk lijken! En natuurlijk dat is ook wat ik wil delen met iedereen! Leuke foto's, leuke ervaringen en alle andere ongein. Maar in elke stage periode zijn ook minder leuke momenten. Bijvoorbeeld werken om 4 uur 's ochtends. Of gewoon het principe werk! Vergeet het niet, ik heb hier vrije tijd maar er moet ook gewerkt worden. En natuurlijk de momenten dat je enorm die lekkere stroopwafel mist of gewoon je vrienden en familie. Een lichtpuntje voor mij is dan altijd "Joh het is niet voor je hele leven Kris, over 8 weken zit je weer thuis aan de koffie en het lijkt het net alsof je niet in Amerika bent geweest".

Plannen voor de laatste weken?
Ja de plannen voor de laatste weken zijn in volle gang. First things first, aankomende woensdag is het Graduation Party tijd. Hiermee sluit ik mijn periode af bij Walt Disney World en moet ik nog een paar dagen werken! Daarna neem ik officieel afscheid op 11 juli en komt Anthony mij ophalen en gaan we op roadtrip. Eerste stop? Kansas! We gaan op bezoek bij vrienden van mij die ik heb leren kennen in de Rozenstraat in Baarn, we gaan kijken hoe het middenland van Amerika is. Hierna is het plan om door te rijden naar Oklahoma om daar een vriendin van ons op te zoeken die hier ook heeft stage gelopen. En daarna is het richting New York toe waar ik verblijf bij Anthony thuis in the Bronx om vervolgens alles te gaan bekijken wat er maar te zien valt!

Wil je op de hoogte blijven van die reis? Blijf dan zeker deze blog volgen! Tot nu toe heb ik nog 2,5 week te gaan voordat ik mijn Backpack weer in ga pakken, de auto in stap en te gaan reizen voor het laatste gedeelte van mijn USA avontuur!

Tot de volgende blog!
Kristian

  • 20 Juni 2014 - 08:07

    Nathalie:

    Hee Kristian wat een leuk verhaal heb je weer geschreven ! Wat maak je toch een leuke dingen mee ! Begrijpelijk hoor dat je ook weer naar ons landje terug verlangt

  • 20 Juni 2014 - 08:32

    Varinia:

    De stroopwafel hoef je nog maar eventjes te missen! Over 10 uur zijn ze er!

  • 20 Juni 2014 - 09:01

    Ina:

    Geniet er nog even van kris!!!!!nu mis je het hier , maar er komt weer en tijd misschien dat je daar mis , zo is het nu eenmaal, een dikke knuf van mij, xxxxxxxxxx

  • 20 Juni 2014 - 10:27

    Ria De Waal:

    Wij kijken er naar uit dat je weer thuis komt, maar ga eerst nog genieten van je rondreis! Liefs uit Baarn!!

  • 20 Juni 2014 - 10:52

    Mam:

    Ik ga vast koffie zetten.....Hollandse, met stroopwafel.
    Dikke kus kind!!

  • 20 Juni 2014 - 10:59

    Marieke:

    Leuk Krissie! Geniet er nog even van de laatste paar weken want als je weer thuis bent ga je het heeeel erg missen! Dat denk ik dan. Ok doei!!!! Dag hooor!

  • 20 Juni 2014 - 12:08

    Lars:

    Precies Kris, voor je het weet ben je thuis en zit je aan de koffie met stroopwafel. Nog ff volhouden daar, dan doe ik dat ook ;)

  • 02 Juli 2014 - 23:08

    Renske :

    He Kris, nog 2,5 week bikkelen en dan genieten van al het andere moois in Amerika!! En als je terug bent kom je maar beschuit met muisjes eten.
    Zal ze speciaal voor jou weer halen:) Ik zal je dit keer niet inpeperen...je mag het gewoon opeten, haha. Geniet nog van de mooie tijd. Liefs

  • 02 Augustus 2014 - 14:42

    Daan Van Aken:

    Beste Kris,

    Wij kennen elkaar niet, maar ik heb met veel interesse je reisverslagen gelezen. Ik vind dat je een realistisch beeld geeft. Ik ben een jongen van 17 jaar, woonachtig in de Achterhoek en zit volgend jaar in het 5-de jaar van de Havo. Ik overweeg hetzelfde als jij te gaan doen. Zou jij me wat meer kunnen informeren?

    1.) Hoe verloopt de inschrijfprocedure. Wat is belangrijk om te weten? Waar moet ik aan voldoen. Zijn er bepaalde stageplaatsen of zijn deze beperkt. Jij hebt er veel tijd aan besteed, waarom kostte het zoveel tijd? Is er een contactpersoon in Nederland?

    2.) Heb je een keuze op de soort werkzaamheden die je kunt gaan doen?

    3.) Kun je kiezen tussen LA en Orlando?

    Ik heb nog meer vragen, maar met jouw goedvinden wil ik ze graag stellen op een later moment.



  • 09 Augustus 2014 - 15:52

    Daan Van Aken:

    Beste Kris, ik hoop dat alles goed met je gaat. Heb je al naar mijn mail kunnen kijken? Mijn mailadres is daan.a.cool@hotmail.com. Alvast erg bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 16023

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: