Verhoef and Usa - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Verhoef and Usa - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Verhoef and Usa

Blijf op de hoogte en volg Kristian

31 Mei 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Op dit moment zit ik in de bus onderweg naar mijn werk en het is tijd om weer een nieuwe blog te schrijven. Zo ongeveer 2 weken geleden zijn mijn ouders weer naar Nederland vertrokken. En we hebben het ontzettend leuk gehad! Het was een echt Disney vakantie met af en toe een uitstapje naar een mall of een steak 'n shake (een jaren 60 diner). Voordat mijn ouders aangekomen waren had ik mijzelf voorgenomen om op het vliegveld te gaan staan en zeker geen traan te laten. Nou ja, ik stoer klaar staan met een welkom in Usa Dutchies maar toen ik de blonde krullen van mijn zus om de hoek zag komen, een brede glimlach van me moeder en een vader die nooit had gedacht dat hij nog is in Amerika zou komen begon ik spontaan de niagara watervallen na te maken! Wat was het gaaf om ze weer te zien!!! Ja en om dan je emoties onder bedwang te houden is wel heel erg moeilijk. In het kort! Ik heb ze gemist en het is tijd om te laten zien waar ik werk enz.

Na een eindeloze lange zoektocht naar het resort, vermoeiende mensen in een auto kan je best wel begrijpen dat de moed ons even in de schoenen was gezakt. Het resort zoeken ging echt enorm moeilijk. Het adres kon mijn gps niet achterhalen, en een ding wat Amerikanen niet weten richting bepalen. Alle wegen lijken hier op elkaar en een herkenningspunt is moeilijk om te vinden. Na overal na gevraagd te hebben en uiteindelijk een nummer te bellen hebben we het resort gevonden! We waren blij, niet normaal!

Ik zou graag alles willen vertellen maar dat is een te lang verhaal en ik denk niet dat je ziet te wachten op een uitgebreid reisverslag van de familie verhoef. Ik heb enorm genoten van de gezichten van mijn ouders en zus! Het moment dat we Magic Kingdom inliepen en het kasteel in zicht kom dan valt je moment ook wel open. Dat noemen we magic hier, of gewoon: GAAF. We hebben te grote milkshakes gedronken, Applebees ontdekt, gevaren door de jungle, op bezoek geweest in de Haunted Mansion, gevlogen met Peter Pan, in de golf van Mexico gestaan, dolfijnen voor ons zien zwemmen, zeekoeien zien chillen en teveel om op te noemen. De rollen zijn omgedraaid, mijn ouders namen mij mee op vakantie toen ik klein was en nu is het mijn beurt. Het was een enorme toffe vakantie en ook zeer vermoeiend, voor mijn familie maar ook voor mij. Ik heb respect voor reisgidsen! Tot zover het verslag over de familie verhoef in the USA. Wat is het volgende continent jongens?

Wat is er verder nog gebeurd? Nadat mijn ouders het land van dromen weer verlaten hadden was het tijd om weer te gaan werken! Ik werk ondertussen ook in de emporium in Magic Kingdom. Een supergrote winkel in de stijl van 1900 midden USA! Gave winkel en enorm druk. De uren die ik maak zijn soms tot 4:00 in de ochtend of gewoon een complete nacht! Ik heb ook gewerkt op de 24 uurs dag van Magic Kingdom en inderdaad dan werk je een complete nacht. Het is het begin van de zomer en dat word op deze manier gevierd. Het was eem super gaaf feestje. Mensen verkleed gezien en gedanst door main street met gasten. En dat is leuk, mensen zien lachen! Daar heb ik alles voor over. Zelfs al moet ik midden in de nacht met je door de straat dansen, Ik doe het!

Ik kan nog zoveel meer vertellen maar het is zoveel! Deze blog sluit ik nu dan ook af met te zeggen dat mijn stage al bijna voorbij is. Nog 5,5 week en dan ga ik mijn spullen inpakken en laat ik deze plek achter me. Jammer? Nee, voor mij zijn veel dingen duidelijk geworden. Het was leerzaam en ik zou deze ervaring nooit willen opgeven of inwisselen. Toch heb ik besloten om niet verder te gaan met Themepark Management maar de Creative Industries in te gaan. Het is meer mijn passie om mensen te bereiken met authentieke dingen en ideeen inplaats van een "neppe wereld". Ik heb enorm veel geleerd van deze branche maar een ding weet ik wel, mijn toekomst ligt ergens anders. Creative Industries! Here I come. Volgende blog weer meer.

  • 02 Juni 2014 - 21:48

    Ingrid:

    Ha die Kris!
    Wat leuk om weer te lezen! Geweldig hoe je het weer verteld.
    Ik zie het helemaal voor mij!
    Fijn dat jullie zo genoten hebben met elkaar.
    En de family, had ook enorm genoten? Jij gaat je laatste weekjes in.
    Geniet er nog maar lekker van!! Groetjes Ingrid

  • 16 Juni 2014 - 16:22

    Mam:

    Nou, dat was me de twee weekjes wel!! Wij in het Land der Onbekende Mogelijkheden...! Het was ontzettend fijn om elkaar weer te zien, en Kristian was een zeer goede reisgids! We zijn op plekken geweest waar de gewone toerist niet komt. (wij zijn ook gewoon hoor...). Nog een paar weekjes Kristian, dan mag je 30 dagen door Amerika crossen.. Dan zie je tenminste wat van het land.. Het volgende continent vraag je?; Wij dachten Australie?? Ik wil ook wel eens op die brug daar staan.... En die vermoeiende mensen aan het begin van je blog, ik hoop toch echt dat die alleen maar vermoeid waren....haha!
    Kus!! mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 16019

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: