Counting down - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Counting down - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Counting down

Blijf op de hoogte en volg Kristian

28 April 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het is alweer een maand geleden dat ik wat geschreven heb voor al mijn trouwe volgers! Hoe is het daar? De afgelopen periode is voorbij gevlogen en zijn er veel dingen gebeurd. Concerten bezocht, nieuwe dingen gezien, geproefd, gelachen en geleefd. Ik blijf mij nog steeds verbazen over alle nieuwe dingen die ik zie en doe. In maart ben ik naar een concert geweest van Casting Crowns voor hun nieuwe cd. Een van mijn favoriete christelijke bands die zeer bekend is in Amerika. Zo waar is het beter om hier in the USA naar een concert te gedaan. Zo gezegd zo gedaan. En wat was het een feest. Om hun muziek live to horen is nog zoveel mooier dan op een cd. En stel je voor meezingen met meer dan 10.000 mensen was ongelofelijk. Zo'n moment die niet meer zomaar zal vergeten.

Veranderingen
Zoals je misschien al weet volg ik een internationaal programma bij the Walt Disney company. Dit zorgt ervoor dat ik helaas aan het einde van maart afscheid moest nemen van mijn eerste blok werken at Main Street USA en naar mijn volgende rol toe ga. En dit was echt even slikken. Ik ben overgeplaatst naar een van de Resorts om daar te werken in een winkel. Totaal andere wereld!!! En dat zorgde ook voor veel frustraties en vragen waarom!? Van ongeveer 50.000 bezoekers per dag gaan we naar 250 bezoekers per dag. De eerste weken weken zitten er al op maar niet zonder slag of stoten. Ik ben een persoon die zichzelf af gaat vragen waarom ik op deze locatie ben terecht gekomen en wat de bedoeling is hiervan. Ik plan dingen soms totaal anders dan dat de bedoeling is. Dus laat ik het maar los. Dus zo gedaan en verder gegaan met werken totdat ik erachter kom dat mijn manager naar de kerk gaat enorm goed kan zingen, piano speelt en gelijk een goede klikt met mij heeft! Ze heet Audria en we kunnen het enorm goed vinden met elkaar. Ik voel me zo welkom door haar en goede gesprekken in het magazijn komen elke dag wel voor als we elkaar zien. Tweestemmig zingen is ook geen probleem voor haar! Zo zie je maar dat het soms anders uitpakt dan ik het had willen zien. Ik moet ook even mijn dank uitspreken (of schrijven) naar Kelly. Thanks voor het even goed kwaad worden op mij omdat ik het even niet meer zag zitten omdat alles tegen zat voor mijn gevoel. Ik ben blij dat er mensen om me heen zijn die mij even met twee voeten op de grond zetten en me laten realiseren dat je soms dingen moet doen die niet altijd leuk zijn. Zoals je misschien al weet, ik wil alleen maar leuke dingen doen! Dat gaat helaas niet. Zo bij deze, Kelly bedankt!!

Roomies
Ander geval wat vorige week heeft plaats gevonden is dat mijn huisgenoot is ontslagen. Om het verhaal kort te houden hij heeft een opmerking geplaatst op zijn manier die tegen de regels van Disney in gaan omtrent het onderwerp veiligheid. Dit kwam ter sprake en per direct in 48 uur moest hij ons appartement verlaten en afscheid nemen van ons. Ontzettend balen en het gaf mij echt het besef dat het werken voor Disney helemaal niet zo gezellig is als het lijkt. Het is keihard en in het algemeen heb ik geleerd dat het niet mijn wereld is. Het feit dat er niet gepraat word maar gelijk een einde wordt gemaakt aan je contract zegt genoeg. Who cares about their employees! Jammer, maar het is waar. Disney is voor zijn employees keihard en ik ben benieuwd wat onze echte Walt Disney daar van zou hebben gevonden. We wonen nu dus met 5 huisgenoten en gaan verder met ons programma. Achteraf komt het goed want Anthony komt in juli richting hier met de auto en we gaan rijden naar Kansas en dan terug naar NY! giga roadtrip en zoveel mogelijk zien. We maken er wat moois van.

Counting down
Ja en zo komt aan alles een einde. Er is nog zo meer om te vertellen maar das voor de volgende keer weer. Het aftellen is begonnen wat niet raar is want zo gaat het eenmaal. Aan de ene kant jammer en aan de andere kant ook goed om te gaan reizen en Florida en Disney te laten voor wat het is! Het is een kans en super gaaf en wat heb ik veel geleerd. Ook dingen die stom zijn en tegenvallen die ik liever niet mee maak. Maar dat hoort erbij. Gelukkig komen mijn ouders en mijn zus mij opzoeken en over twee weken zijn ze al hier! Heb er zin in om hun weer te zien en mee te nemen in de American Dream! Ik sta te wachten op jullie op het vliegveld 5 Mei om 17.30! Tot dan!!

En voor de lezers! Ik blijf schrijven! Let me know hoe het daar gaat! Groeten Kris

  • 28 April 2014 - 09:19

    Lilian:

    Hoi Kristian! Wat ontzettend leuk om je reisverslagen te lezen!! Wat maak je veel mee aan leuke en ook helaas soms minder leuke dingen. Je slaat je er goed doorheen! Super dat je ook leuke mensen om je heen hebt! Ik wens je nog een hele goede tijd toe zeker ook de periode met je ouders en Rachel!! Geniet ervan! Groetjes, Lilian

  • 28 April 2014 - 10:21

    Ina:

    Hoy kristian, leuk om weer wat van je te lezen,ja de tijd gaat super snel, ans was dit weekend hier ,die is ook al aan het aftellen hoor!!leuk dat het zo gevarieerd is allemaal, daar leer je veel van ,(denk ik). Leuk dat paps en mams en Rachel volgende week komen, maak er met elkaar maar wat leuks!!!!! Gaat zeker lukken!!!! Dikke knuffel van mij!!!!!

  • 28 April 2014 - 10:35

    Ria:

    Lieve neef, de tijd gaat zo snel. Je hebt zo veel ervaringen op gedaan en daar leer je alleen maar van! Wat zul je wijs terugkomen ha ha. Ga genieten als je ouders en zus er zijn en dan de final count down!!! Tot ziens in Holland en God Bless. Liefs oom en tante

  • 28 April 2014 - 14:22

    Mam:

    Nog een weekje! dan hopen we je te zien in het "Land van de onbegrensde mogelijkheden...";-)!
    Wij zijn benieuwd wat die mogelijkheden zijn....! De koffer is tevoorschijn gehaald en de voorpret kriebelt(?).Het vliegtuig staat rond 11.00 uur voor ons klaar, en we gaan dan eerst even naar Londen. Maar als het goed is zie je ons rond etenstijd (Diner) in Orlando...Moeten we nog wat meenemen?? Drop of hagelslag of misschien een tante;-)??.....Kom jij alleen om ons af te halen of komt Doornroosje of Mickey mee?? Ben benieuwd!Kus Pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 16020

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: