All the way down folks..! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu All the way down folks..! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

All the way down folks..!

Blijf op de hoogte en volg Kristian

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Ik check mijn vorige blog en tot mijn grote verbazing staat daar laatste update 20 februari! Wow, dat is al bijna vier weken geleden. Dus het is tijd voor wat nieuwe verhalen en updates over mijn ervaringen hier in het wel ontwikkelde moerasgebied in Central Florida.

Eerst maar eens beginnen met waarom het zo lang geduurd heeft voordat ik weer een nieuwe blog schrijf. Ik moet zeggen dat als je ergens anders woont en werkt het net als voor iedereen alles begint te wennen. Ik woon in Amerika. Ik ga midden in de nacht uit eten na mijn werk en ik heb ondertussen mijn eigen refill cup gekocht die ik bijna overal kan vullen en kan sippen (slok nemen) via mine straw!... Want als je dat niet doet hier droog je ter plekke uit. Het is namelijk zo dat Walt Disney World Resort in vroege jaren helemaal niet een gezellige en aantrekkelijke plek was om naar toe te gaan op vakantie. In tegenstelling, het was een moeras, teveel muggen, bloedheet en geregeld onweer en stormen. Ondanks dit alles is de Most Magical Place on Earth toch de meest populaire vakantiebestemming geworden en vinden vakantie gangers het totaal niet vervelend om naar deze plek te komen om vakantie te vieren en memories te creëren die ze hun leven lang niet meer zullen vergeten. Om terug te komen op het feit ik weet niet waarover ik moet schrijven heb ik zo ondertussen toch weer een paragraaf geschreven.

Australie
Je zal wel denken waarom Australië? Mijn collega's van Australië zijn geweldig, hun accent, humor en hun "everything will be alright" is heerlijk. Ze zijn voor niks bang want in hun land vind je namelijk de meest dodelijke slangen en spinnen en ach ja als je er een tegen komt is er maar een ding wat je kunt doen. Of heel hard rennen of je pakt de grasmaaier en kortwiekt het gras en neem gelijk de slang mee. Is dat probleem ook weer opgelost. Natuurlijk gingen mijn hersens gelijk op hol en besefte ik opeens dat wij eigenlijk helemaal geen enge of gevaarlijke dieren in Nederland hebben. We hebben koeien die voor misschien sommige mensen eng zijn maar ja een koe zal je nooit hoeven overrijden met een grasmaaier omdat hij je wilt injecteren met een of ander giftig goedje. In ieder geval, Australië en zijn cultuur: Heerlijk!

Die ene vraag
Zo ondertussen hebben wij hier in Magic Kingdom een compleet nieuwe parade die elke dag om drie uur te voorschijn komt om gasten een brede glimlach op hun gezicht te laten verschijnen. Grote boten met prinsen, prinsessen, ridders, zeepaardjes, zeemeerminnen, bubbels, draken, kastelen en noem maar op komen allemaal voorbij tijdens de nieuwe parade. Er zijn gasten die mijn dagen echt zo veel beter maken met verschillende vragen die ik misschien als gast ook zou vragen. De gast is hier namelijk op vakantie en denkt nergens over na en wil dat ook niet, want daarom gaan we op vakantie. Zo is er de vraag: "Hoe laat begint de 3 uur parade?" Waarop ik antwoord: "De parade begint om 3 uur" Waarop de gast weer antwoord: "Ja dat weet ik, maar waar begint het?" En dames en heren dat is een compleet andere vraag. Gelukkig zijn we in Disney World en bestaan er geen stomme vragen en zijn er cast members zoals ik die helemaal voor je klaar staan en nergens van op kijken. Geweldig! Dat zijn de dingen die mij dag maken. Ook leuk is als je aan het werkt bent tijdens een vuurwerk show en een gast vraagt voordat de show begint waar het vuurwerk is. Waarop ik natuurlijk het antwoord geef: "In de lucht". Waarop de gast meestal reageert met: "Ooo" of "Ja maar waar in de lucht" Waarop ik zeg: "Wilt u soms weten waar u kunt staan?" En de gast begint spontaan te lachen en te knikken: "Ja, dat vraag ik je toch!". Ach ja, een ander perspectief van vragen stellen zorgt ervoor dat het een uitdaging is om zo'n goed mogelijk antwoord te geven.

Springbreak
Op dit moment is het volop springbreak hier in the USA. Het is dus ontzettend druk hier en mensen komen massaal naar Disney World om samen vakantie te vieren. Ontzettend leuk maar ook heel anders dan de eerste twee maanden hier. Gasten eisen veel en zijn heel snel gefrustreerd omdat zij niet de enige bezoeker zijn. Opmerkingen als: Waarom is het zo druk? En waarom is het park niet 24 uur per dag open? komen gerust 100 keer per dag langs. Het is een ervaring om elke avond rond de 55.000 tot 60.000 bezoekers per avond te hebben gemiddeld.

Verder gaat het met mijn nog steeds goed, we zitten wel in een periode dat ik meer contact zoek met vrienden via internet en soms even terug denken aan de leuke tijd in Breda met mijn huisgenoten. Ook mis ik mijn eigen kerk en mijn vrienden daar. En mijn piano!!! Muziek maken en twee uur achter mijn piano hangen kan hier niet. Over drie weken is het tijd om alweer naar mijn nieuwe afdeling te gaan hier in Disney en dan zitten we alweer de helft van mijn International Program. Het vliegt voorbij..

Voorlopig blijf ik nog drie weken verantwoordelijk voor de veiligheid van onze gasten ook al maken sommige gasten het ons erg moeilijk we blijven lachen!

All the way down folks and please fill in all the available space.... Please stay inside the taped lined areas and please keep on moving to the next location to see the fireworks. Thanks Folks! Have great time...

Kristian

  • 16 Maart 2014 - 21:04

    Rachel:

    Leuk weer om alles te lezen! Enne, nog maar 6 weekjes en dan mag je drie heel speciale gasten rondleiden ;-)

  • 16 Maart 2014 - 21:49

    Ina:

    Leuk om weer wat van je te horen, de tijd gaat echt eng snel, en dus altijd blijven lachen is het motto toch?? Een heeeeeeele dikke knuf van mij,( stiekum mis ik wel hoor!!!)

  • 16 Maart 2014 - 22:30

    Marielle:

    Jij bent cool!

  • 17 Maart 2014 - 11:30

    Mam:

    Lief kind, wat een belevenissen weer daar in het "volmaakte" pretland.. Maar je leert wel he? Andere culturen, andere gewoontes, andere vragen;-) . Wij missen je hier ook wel een beetje hoor, en in de kerk is het smiddags wel erg rustig boven ons...Dennis soms helemaal in z'n uppie...Maar voor je het weet is het augustus en ben je weer terug (DV)! En ik hoop echt dat de moerasmuggen daar in Florida vet zuigen in plaats van bloed...Zeker in de maand mei...Kom ik misschien dunner terug dan voor ik ging;-)Kus pap en mam

  • 17 Maart 2014 - 11:34

    Marieke:

    Leuk krissie! Leuk verhaaltje weer! Ik zie het zo voor me. Altijd blijven lachen, vriendelijk blijven, helemaal top. Succes en genieten!!!!

  • 03 April 2014 - 11:19

    Lieuwe Schaafsma:

    "All the way down folks...." ik hoor het je zeggen, Kristian. Het moet wel heel apart zijn om de vakantie-industrie in the States mee te maken. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Als je terugkomt zijn wij trouwens nog in Nederland. Kun je niet even een paar preekbeurten daar voor mij regelen? En een ticket trouwens ook....! Hartelijke groet, je dominee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 16016

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: