Down to earth.. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu Down to earth.. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Kristian Verhoef - WaarBenJij.nu

Down to earth..

Blijf op de hoogte en volg Kristian

31 Januari 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Alweer een week voorbij. Voor mij vliegt de tijd voorbij tot nu toe. Ik weet niet hoe het daar zit aan de andere kant van het beeldscherm maar hier lijkt het wel alsof er een tijdversneller ergens geïnstalleerd is. Daarom geniet ik hier nog steeds volop van alles wat ik zie en ervaar.

In ieder geval kennen wij allemaal de volgende uitspraak: "Alles went". En dat is ook helemaal waar. Het is vandaag 31 Januari en morgen gaan we alweer door naar de volgende maand. Het is hier in Florida nu volop winter. En om jullie even uit de droom te helpen dat ik hier in mijn korte broek rond loop te rennen en alleen maar leuke dingen aan het doen ben! Het is hier nu koud, met regen en ik draag wel is waar een muts en handschoenen. Het is winter, echt totaal niet verwacht. Maar wees niet bang, ik heb genoeg warme kleren mee. In ieder geval, het kan hier ook gewoon koud zijn en regenen en grauw en grijs zijn. The most magical place on earth where dreams come true is ook gewoon normaal! Gelukkig maar. Zo blijf ik als Hollander lekker nuchter.

CRU de Christelijke community at Walt Disney World
Zoals jullie misschien al weten ga ik hier elke donderdagavond naar een christelijke jongerenvereniging waar we gezellig praten met elkaar, pizza maken en ook nog eens opeten, spelletjes doen, praten over het geloof en over allerlei dagelijkse dingen. Super leerzaam en wow wat doen mensen het aan de andere kant totaal anders. Geloof word hier heel anders beleefd en gemeenschap en samen zijn is heel belangrijk. Ik word vaak meegenomen om wat te gaan eten of gezellig naar een van de Disney parken te gaan. Iedereen heeft namelijk wel een abonnement. Het is super fijn om hier in the USA toch een soort van samenzijn te hebben en gewoon een klik te voordat je ze goed kent. Dat is zeker ook een punt van geloof voor mij, het is niet alleen kerk maar ook samen zijn en genieten van alles om ons heen. Ik ben hier niet alleen!!

Leuke momenten at CRU zijn vooral de gesprekken over het feit hoe wij in Nederland doen. Ten eerste, ze denken allemaal dat wij bij Scandinavië horen. Waarop ik antwoord hoezo denk je dat? Dat de meeste zeggen ja jullie hebben heel veel bergen en ik kan het zien aan je kleding. Juist. En dan ook het volgende wat ik erg grappig vind om te horen. Ze waarderen enorm mijn directheid met praten en zeggen wat ik ergens van vind. Ze zijn het totaal niet gewend dat ik "recht door zee ga" met praten en mijn doen. Maar ze waarderen het en ze vinden dat Amerikanen dat meer zouden moeten doen. Het zijn die kleine verschillen en gesprekken waar ik enorm van geniet. Cultuurverschillen beseffen ons dat er geen bepaalde manier is om bijvoorbeeld iets te doen. Het is cultuur dat bepaald hoe ik mij gedraag en hoe ik iets doe. Dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd, maar wat is er nou beter om te beseffen dat er meer is dan je eigen kleine wereldje in Nederland. O ja, en dan nog iets. Als jij soms als Nederlander denkt dat iedereen ons land wel kent en wij heel belangrijk zijn, zet die trots dan maar opzij want ik ken genoeg mensen hier die helemaal niks van Nederland weten en het als Europa zien. Zet ons weer lekker met twee voeten op de grond.

Verder gaat het op mijn werk erg goed. Het werken is nog steeds leuk en heeft natuurlijk ook wel eens zijn minpunten. Maar dat is altijd zo. Het bedrijf is leuk en groot en ik leer enorm veel van alleen al goed om mij heen te kijken en alles op te nemen wat ik maar op kan nemen.

Een ding wat ik de afgelopen week weer geleerd heb is dat Cultuurverschillen ons doen beseffen dat we verder moeten kijken dan ons neus lang is en niet blijven hangen in ons eigen wereldje. Stap eens uit je comfort zone en leer juist van andere mensen om je heen en pik daar de dingen uit die je mee wilt nemen voor later. Disney is cool en leuk om voor te werken, maar alles daar om heen is nog veel leerzamer.

Het is weer tijd om te stoppen voor dit verslag en weer lekker met mijn voeten op de grond te gaan staan. Want he! Ik blijf een Hollander met direct praten, met iets teveel trots voor mij oranje kleur en een Down to Earth karakter. Dat gaat er nooit meer uit.

  • 31 Januari 2014 - 18:21

    Renske:

    Hoi kris,

    Wat heerlijk om te lezen allemaal!! Ik geniet met je mee vanaf de bank;)

    Liefs Renske

  • 31 Januari 2014 - 21:07

    Shanice:

    Hee Kris!

    Echt super leuk om je berichtjes te lezen en je geweldige foto's te zien op FB! Wat een gaaf avontuur zeg!

    Can't wait for more pictures and your lovely stories!

    Liefs Shanice

  • 01 Februari 2014 - 17:55

    Mam:

    Kind, wat geweldig toch dat je deze kans hebt gekregen om verder te kijken dan je neus lang is.
    Geniet maar van alle (goede;-) dingen die zo anders zijn dan bij ons!En wat ook erg leuk is? We hopen jou binnenkort te zien in het echt!! En alles waar je over schrijft gaan we dan ook zien! We kijken er naar uit.Dikke kus, pap en mam.

  • 08 Februari 2014 - 20:09

    Jan & Ineke:

    Lieve jarige Kristan,

    Vanuit en regenachtig Soest feliciteren wij je met je verjaardag en wensen je een..."Happy Birthday", samen met je Walt Disney Family....één jaartje ouder én ...straks nog wijzer na een boeiende en leerzame stage bij Good )ld 'Walt'

    Have a nice Birtday...(en wat goed om te lezen dat je geniet van alles!)
    En..leuk dat Mama, Papa en Rachel komen in mei. Wat zullen jullie samen genieten!

    Lieve verjaardagsgroeten en dikke felicitatiekussen van ,

    Jan & Ineke

    PS Doe de groetjes namens kleinzoon Liam aan: Mickey, Dagobert, kwik, kwek en kwak, Donald, Minnie en Goofy.

  • 14 Februari 2014 - 21:24

    Ingrid:

    Ha die Kris,
    Wat een belevenissen en indrukken allemaal!
    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet, en beleefd.
    Je schrijft het ook weer heel vermakelijk natuurlijk!
    Ik wens je nog een hel fijne tijd toe! Groetjes van over zee...... Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristian

Ik ben student aan de NHTV in Breda en ik studeer daar International Theme Park and Attractions management. Voor mijn studie woon in nu in Orlando Florida, en voor de mensen die echt niet weten waar dat ligt. In de United States of America. Wil je meer weten en op de hoogte blijven kijk dan gerust even rond hier op mijn reisdagboek! Groeten Kristian

Actief sinds 15 Feb. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 16022

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 Augustus 2014

Internship at Walt Disney World Resort

01 April 2010 - 21 Augustus 2010

Vive La France

Landen bezocht: